5 typer lead magnets som lokker kunder til din e-postliste

Av

Å kapre en plass i noens innboks er litt som å prøve å få en invitasjon til en eksklusiv klubb – det krever litt kreativ tenking og en sjenerøs dash av sjarm. Det er her gulrøtter, så kalt lead magnets kommer dansende inn på scenen. Tenk på en lead magnet som den hippe konserten alle vil på, og den eneste billetten inn er deres dyrebare e-postadresse.

Ja, du gir noe attraktivt og verdifullt for å fange din publikums interesse, og vipps, så er de på din e-postliste og et skritt nærmere å bli betalende kunder.

Men vent, det er ikke bare en type magi som får folks e-postadresser til å formere seg som kaniner i vårsolen.

Oh nei, det finnes en hel karneval av lead magnets, og noen er bedre enn andre når det gjelder å erobre interesse. Fra informative e-bøker som mater kunnskapstørste hjerner, til sjekklister som får det til å rykke i organiseringstarmene – det er en overflod av muligheter for å lokke til seg din tiltenkte målgruppe.

Nå skal du ikke frykte, for du trenger ikke være en digital Houdini for å få dette til. Bare sleng føttene høyt, hell opp en kopp med det du liker best, og la oss vise deg hvordan du kan transformere din e-postliste på en måte som selv internettets aller eldste ikke ville ha trodd var mulig.

Og husk – i e-postmarkedsføringens verden er den beste tryllekunsten å tilby verdi så blendende at ditt publikum frivillig gir fra seg gullet sitt, altså deres e-postadresser.

Den uimotståelige e-boken – en klassiker blant lead magnets

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Print Friendly

Leter du etter en måte å kapre kunder så raskt at det ville gjort Speedy Gonzales stolt? Da er e-bøker dine nye beste venner på vei mot superlisten.

Hvordan lage engasjerende e-bøker

Du har bestemt deg for å lage en e-bok som er så fengslende at leserne vil melde seg på listen din før de har rukket å si «Jeg elsker gratis kunnskap». Hemmeligheten?

Skarp innhold og et design som selv Picasso ville nikket anerkjennende til.

Start med å peke ut dine unike innsikter – det ingen andre kan tilby – og krydre det med visuell magi fra Canva. En velstrukturert guide som guider leseren gjennom jungelen av informasjon, utfylt med lettleste PDF-filer, gjør at leserne føler seg som Indiana Jones på skattejakt.

Ebook som konverteringsverktøy

E-bøker i B2B-markedsføring er som honning for bier – de tiltrekker seg de rette lederne med en sødme som er umulig å motstå. Forestill deg en designer-smekker e-bok som er spekket med spesifikk bransjeinnsikt; dette er ikke bare en bok, det er en konverteringsmaskin.

Skape en følelse av eksklusivitet, kanskje ved å inkludere case-studier som kun abonnenter får tilgang til. Slik sikrer du at den ettertraktede «Last Ned» knappen blir brukt oftere enn «Liker» knappen på en valp-video.

Webinarer som lead magnets: Seerne dine blir leads

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Print Friendly

Webinarer er som magiske bønner som får leadsene til å vokse rett inn i din e-posthimmel!

Planlegging av webinarer med høy konverteringsrate

Suksess i webinarverdenen handler like mye om planlegging som det handler om å ha sjarmen til en TV-shop-programleder. Først og fremst, ta kalenderen din fram og planlegg et webinar som engasjerer og utdanner.

Spikre sammen et webinar med et dristig, lokkende tema som får folk til å avlyse alle andre planer. Hvis du har en del trafikk på nettsiden, bruk Google Analytics for å forstå hvilke emner som treffer blink hos ditt publikum.

  • Velg en dato og tid som passer når din målgruppe har roet ned Netflix-seriene sine.
  • Sett opp en fengende call to action på slutten; noe som, «Klikk her for å ikke gå glipp av neste århundres oppfinnelse!»

Quiz: mer enn bare trivia

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Print Friendly

Du trodde kanskje at quizzer bare handlet om å huske hovedstaden i Mongolia (det er Ulan Bator, forresten), men neida. Quizzer kan varme opp din e-postliste raskere enn en mikrobølgeovn varmer opp restene av din takeout.

Når quizer brukes som lead magnets, er det det digitale ekvivalenten til en hjerne-taco: spennende på utsiden og fylt med smakfullt innhold.

Lage quizzer som engasjerer

For å få folk til å faktisk ville ta quizzen din, tenk utenfor boksen – bokstavelig talt. Hva fanger interessen deres? En quiz som ikke bare tester, men lærer dem noe nytt om seg selv, eller gir dem nye perspektiv til bedriften sin. For eksempel er en personlighetstest ikke bare underholdende, men gir også verdifull innsikt.

Legg til spørsmål som:

  • Hva sier din favorittis om din personlighetstype?
  • Hvilken superhelt er din business-sjelstvilling?

Gi poeng for kreative svar! La svaralternativene bringe et smil til leppene, og folk vil spre ordet som varmt smør på brød.

Optimalisering av quizzer fore-postlisten

Omskape quiz-deltakere til e-postabonnenter er en kunst. Du må lokke med mer enn bare det rette svaret. Forsøk å gi en smakebit av det verdifulle innholdet som følger ved å registrere seg på din e-postliste.

En teaser som «Finn ut hvilken boligplante som passer best til din personlighet – svar på quiz og få svaret rett i innboksen din!» kan booste konverteringsraten.

Tips for optimalisering:

  1. Personlig tilpasning: Folk elsker personalisering. Gjør e-postoppfølgingen personlig til svarene de valgte.
  2. Klar handlingsoppfordring (CTA): «Vil du ha mer? Bli med i vårt nyhetsbrev!»
  3. Sosial deling: Oppfordre til deling etter fullført quiz for å nå flere potensielle abonnenter.

Og der har du det, din egen lille guide for å krydre opp din e-postliste med quizer som er litt mer kreative enn det jevne kryssordet. Husk, det er mer ved quizer enn bare trivia – de kan bli din gullbillett til engasjement og konverteringer.

Gratis konsultasjoner som lead magnets

En hyggelig k0onsultasjon om en brukervennlig ny nettside og bedre resultater fra nett med SEO og digital markedsføring.
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Print Friendly

Alle elsker vel en god freebie, ikke sant? Spesielt når det er noe så verdifullt som en gratis konsultasjon. Dette er din sjanse til å vise frem din ekspertise og bygge tillit, mens du sniker deg inn i deres e-postlister som en trojansk hest av hjelpsomhet.

Bruk gratis konsultasjoner som agn

En gratis konsultasjon er som å finne en krone på gaten; den koster kunden ingenting, men kan føre til at du tjener en hel pengebinge. Men vent, hva gjør du med denne konsultasjonen?

Jo, du pakker inn ditt salgstilbud i en hjelpsom bolle med rådgivning. Du setter opp en landingsside som lokker med et løfte om eksklusiv tilgang til din hjernemasse. Folk fyller ut et skjema og vips er de i nettet ditt!

Den lille ulempen med gratis konsultasjoner som lead magnets

Gratis konsultasjoner har en ulempe, siden det er en tillitserklæring til din kunnskap. En person må ha tillit til din ekspertise for å faktisk investere sin egen tid på en konsultasjon. Konsultasjoner som lead magnets er derfor litt «dyrere» for kundene da de må sette av tid til konsultasjonen, og dere må avtale tid etc.

Men på den andre siden, når du har bygget opp en del tillit så er kundene mer enn villige til å sette av egen tid for en gratis konsultasjon!

Konvertere konsultasjoner til langvarige kundeforhold

Du er ikke en hit-and-run type; du vil bygge et langvarig forhold. Etter konsultasjonen er det tid for å vise dine nye email marketing skills. Send en følgende e-post med takk for konsultasjonen, legg ved noen personlig tilpassede tips og forfør dem sakte men sikkert tilbake til dine tjenester.

Husk at selv om kunden kanskje ikke bukker under med en gang, plantet du frøet av tillit og ekspertise ved første møte.

Prøveperioder og kuponger: Fristelser på sitt beste

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Print Friendly

Når det gjelder å bygge din e-postliste, er det få ting som fungerer like bra som den uimotståelige kombinasjonen av prøveperioder og kuponger. Tenk på det som fisken som bare ikke kan motstå den skinnende kroken, selv om den vet bedre.

Bruk prøveperioder for å vise verdi

Gi kundene en liten smakebit, og de vil komme tilbake for hele måltidet. Tenk på prøveperioder som en gratis hovedrett i din restaurant kalt «E-handel-butikk».

Du lar kundene dine ta en tygg av din fantastiske tjeneste eller produkt uten å ta opp lommeboken sin. De får sjansen til føle på verdiene før de tar steget videre i ditt salgstrakt. Når de først har fått en smak, og liker det de ser, er sjansen stor for at de vil gjøre et kjøp.

Distribuere kuponger som skaper viral vekst

Du tenker kanskje at kuponger er gamle nyheter, men hear me out! Med en smart twist kan de eksplodere din konverteringsrate. Distribuer kuponger som er så gode at folk ikke kan unngå å dele dem med vennene sine.

Plutselig har du ikke bare en nysgjerrig shopper, men et helt kobbel av dem. Hvordan bruke det til din fordel?

Jo, sørg for at hver kupong har en «Del med en venn»-mulighet. Vipps, du har satt i gang en viral vekst blant folk som ønsker en frittgående deal, og ditt salg begynner å klukke fornøyd.

Pin It on Pinterest

Liker du artikkelen?

Del den gjerne med ditt nettverk!