Markedsføring

En Digital Strategi får frem bedriften til dine kunder.

Start Prosjekt

En digital strategi gir deg retning

Med en digital strategi setter du tonen til hvordan du vil oppfattes av kunder. Hva type innhold du har på nettsiden, hvordan du bruker sosial medier, og hva språkbruk du har er alle viktige ingredienser i en digital strategi.

Også hvilken type innhold du satser på er viktig å sette rettlinjer for. Vil artikler, podcast, video eller bilder være beste måten å nå kundene dine?

Innholdsmarkedsføring hjelper deg få flere trofaste kunder

Innholdsmarkedsføring er den mest effektive måten å få flere følgere til din bedrift. Ved å vinne deres tillit vil du også få flere kunder.

Dette er en oppskrift som er perfekt for deg som ikke har lommeboka til store reklamekampanjer på Facebook eller Google Adwords, eller helt enkelt vil ta din markedsføring et eller to hakk høyere enn dine konkurrenter.

Det er også en lur investering å kombinere innholdsmarkedsføring med annonsering for å få en raskere effekt.

Innholdsmarkedsføring tar ofte tid. Men over tid vil du vinne store fordeler, da det er en effektiv og billig måte å få mere trafikk til nettsiden fra Google, og det er innholdet som gir folk mulighet å komme til en kjøpsbeslutning.

Vis din kunnskap

Innholdsmarkedsføring har et enkelt konsept: gi bort god, lærerik informasjon gratis for å vise frem din kunnskap og opplyse de om viktig informasjon som hjelper dem ta bedre informerte avgjørelser.

Vinn deres tillit

Ved å vise at du har kunnskap, og at du er villig til å dele den kunnskapen, er det lett å tro at du mister kunder hvis de får all den informasjonen du sitter på. Men du vinner isteden tillit hos din målgruppe, og får velinformerte kunder.

Finn din vei til riktig innhold

Innhold tar ulike former. Noen lager en blogg med artikler, andre starter en podcast, mens andre igjen lager video for å markedsføre seg med sitt innhold. Hva passer deg, og hvilket medium når du best kundene med?

Landingssider med fokus konverterer best

En landingsside er den side en person kommer til når de klikker seg til et tilbud fra deg, fra annonse, artikkel på nettsiden eller fra et innlegg på sosiale medier. Den skal gjerne være lagd med fokus på en ting: å føre personen videre i kjøpsprosessen.

En landingsside virker best når du tar vekk alle distraksjoner, da kan brukeren gi full oppmerksomhet på det du vil, innholdet som fører dem videre i kjøpsprosessen.

Steg-for-steg

Ofte handler det ikke om å få en person til å handle når de kommer til en landingsside, uten om å gi informasjon og få personen til å ta et initiativ. Det kan være å laste ned en eBok, registrere seg til et webinar, eller melde seg på ditt nyhetsbrev.

Oppfølging

Å lage en strategi for din markedsføring er en god start. Men markedsføring fungerer best når du kan følge opp på resultater over lenger tid. Det gir mulighet til å teste ut hva som fungerer, endre det som ikke fungerer og optimere din markedsføring for å gi deg mest mulig tilbake for dine investerte penger.

Målsetningen for meg er at hver krone du investerer kommer tilbake til deg, mangedobbelt.

Med en strategi og resultatoppfølging setter vi fundamentet for et langvarig samarbeid som er gunstig for begge parter.

analytics-stats@10x

Epost-markedsføring

Epost-markedsføring er den mest effektive metoden å vinne kunder på. Det er en form av innholdsmarkedsføring, men sendt direkte til personer som gitt deg tillatelse å kontakte dem med mer informasjon.

Det kan være et nyhetsbrev, tipsbrev, eller en epost-sekvens du skriver på forkant og deretter sender automatisk når en person melder seg på din epost-liste.

Det er viktig å gjøre en forskjell på SPAM og epost-markedsføring. SPAM er epost som sendes til folk uten deres samtykke. Det er ulovlig. Epost-markedsføring er når folk oppgir sin epostadresse for å få mer informasjon, en ebok, en mini-kurs etc.

Denne form for markedsføring kan være svært effektiv, særlig i kombinasjon med innholdsmarkedsføring på nettsiden. Du kan også få raskere effekt med hjelp av annonsering.

Klar for en digital strategi som når ut til kundene?